Close
Str. Th. Buzoiu, nr. 15, ap. 4, sector 2, București
contact@tummoreiki.ro
6 metode naturale pentru a scăpa de durerile de spate

6 metode naturale pentru a scăpa de durerile de spate

Durerile de spate reprezintă o afecțiune comună, care afectează cel puțin opt din zece oameni, confrorm unor studii realizate de specialiștii în domeniu.

Care sunt cauzele durerilor de spate și de ce sunt acestea atât de des întâlnite?

Printre cele mai des întâlnite cauze, se numără menținerea unei posturi incorecte, o stare psihică precară, cauzată de stresul de zi cu zi sau de starea emoțională, stresul psihologic, infecții sau unele cheaguri de sânge.

Structura spatelui este una prea complicată, pentru ca răspunsul la des întâlnita întrebare „de ce apar durerile de spate, să fie unul simplu. Aceasta este compusă din oase, articulații, ligamente și mușchi, astfel că probabilitatea unor entorse sau apariția unor fracturi, nu sunt imposibile.

Durerile de spate persistăși, de cele mai multe ori, nu trec doar după ingerarea unor pastile. Din nefericire însă, pastilele devin, în loc de un remediu pe moment, o obișnuință, astfel că vizita la medic este, de cele mai multe ori, amânată, fapt ce duce la apariția unor leziuni hepatice, ulcere, leziuni renale și la alte probleme mai grave.

Prevenirea sau tratarea durerilor de spate este posibilă însăși fără ingerarea unor medicamente, prin abordarea unui stil de viață sănătos și a unor exerciții fizice potrivite.

Iată 6 metode ideale pentru a scăpa de durerile de spate

 1. Practicare Yoga

Triunghiul, cobra, pisica, toate acestea sunt asane extrem de benefice, care  ajută la prevenirea durerilor de spate. Astfel, cercetările au arătat că practicarea de yoga poate reduce severitatea durerii lombare, cronice, crește nivelul de serotonină, sporește sănătatea mintalăși asigură un somn liniștit. În plus, yoga s-a dovedit a fi un bun înlocuitor al pastilelor, întrucât durerile de spate pot dispărea, după realizarea exercițiilor indicate.

 2. Terapia prin exercițiu

O concepție greșită comună, atunci când vine vorba despre durerile de spate este ideea de a sta la pat și de a refuza orice metodă de activitate. Însă, realitatea corectă este exact contrariul, astfel, exercițiile fizice speciale și mișcarea sunt benefice pentru întărirea musculaturii coloanei vertebrale, în scopul de a reduce în mod semnificativ durerea de spate.

Ideea că medicamentele ajută pe o perioadă lungă este una eronată, deoarece acestea nu ar trebui să devină un obicei, ci, dimpotrivă, ar trebui utilizate doar la nevoie, până în momentul în care este cerut sfatul unui specialist. În plus, specialiștii sunt de părere că, cu cât sunt realizate mai multe exerciții și cu cât spatele este mai des folosit, cu atât sănătatea acestuia va fi menținută, o perioadă mai lungă.

 3. Terapia cu sare

Terapia cu sare este o altă metodă folosităpentru tratarea durerilor de spate și s-a dovedit a fi extrem de eficientă datorită magneziului și a sulfului care sunt extrem de ușor de absorbit în apa din cadă, în timpul unei băi, spre exemplu. În plus, s-a demonstrat faptul că sarea, împreună cu câteva picături de Ylang Ylang, îmbunătățesc sănătatea sângelui. Specialiștii recomandă baia cu sare, pentru a relaxa spasmele musculare și pentru a calma durerea.

 4. Acupunctura

Remediul chinezesc de acupunctură este frecvent întâlnit în tratarea durerilor de spate. Practica implică inserarea unor ace în puncte cheie ale corpului, pentru a corecta fluxul de energie. Studiile au demonstrat că acupunctura are reale beneficii asupra întreg organismului si că ajută la eliminarea durerilor, atâta timp cât este corect realizată.

5. Terapia la rece

Terapia la rece a câștigat extrem de mulți simpatizanți în ultimii ani, de când a început să devină cunoscută. Această terapie presupune utilizarea unor pachete de gheață, masaj cu gheață sau vârtejuri cu apă rece, pentru a reduce  temperatura pielii și a țesuturilor, la o adâncime de 2-4 cm. Rezultatele acestei terapii sunt extraordinare și au demonstrat scăderea receptorilor de durere din corp, care au rolul de a transporta semnalele de durere la nivelul creierului. Terapia ajută, de asemenea, la scăderea metabolismului țesuturilor, a inflamațiilor sau a spasmelor musculare.

6. Terapia prin masaj

Fie că este vorba despre o durere mai veche sau de o durere nouă, mulți oameni reacționează pozitiv vis-a-vis de o presiune aplicată asupra locului unde este instalată durerea. Indiferent de metode, prin intermediul unui dispozitiv sau prin intermediul mâinilor, un masaj aduce o imensă ușurare în zonele dureroase. Cercetările arată că participanții cu dureri, cărora li s-a făcut masaj timp de 30 de minute, de două ori pe săptămână, timp de cinci săptămâni, au raportat mai puține dureri, stări de anxietate mai rare și un somn mai adânc și mai odihnitor.

Sănătatea spatelui este foarte importantă, ținând cont de factorii din mediul înconjurător. Gândește-te, spre exemplu, la scaunul de birou, care provoacă, de cele mai multe ori, dureri de spate și creează o postură incorectă a coloanei.  Un stil de viață sănătos, alegerea unor obiecte de mobilier (pat, scaun) bune, care să asigure păstrarea unei bune poziții a coloanei, eforturile de a menține spatele drept în permanență, toate acestea vor avea efecte pozitive, pe viitor. Nu uita deci, alege să ai o postură corectă!